May 9, 2011

Action Song SK Simpang Pulai !

Assalamualaikum and Hello :)

hee. agk lama aku dah tak update blog kan. selalu hari hari ada je benda aku nak tulis. act, aku tak update sbb sibuk sikit skrg ni. aku baru balik dari Pengkalan Hulu. fuhh. mmg penat. walaupun hanya dua hari kat sana. tapi sbb kerja yg perlu diuruskan byk, so, mmg penat.

apa ye aku buat kat sana? hee. seperti title yg telah tertulis, aku pergi PH utk mengikuti rombongan pelajar sekolah ayh aku, SK Simpang Pulai utk berentap dalam action song. action song ni budak budak kena menyanyi sambil membuat pergerakan. ohhmyy, COMEL gila budak budak ni. ye lah, yg masuk budak darjah 1-3. mau nya tak comel. dgn lagu lagu yg dorg nyanyi lagi, pergerakan dorg. 

Sabtu, 7 Mei, perlawanan berjalan. semua sekolah akn berkumpul di dewan majlis daerah. dewan dia walaupun ada aircond yg berderet tapi ya Allah, panas panas. maybe sbb tambah pula dgn gemuruh, mmg sgt HOT. grr. sekolah ayh aku rezeki dapat no last utk beraksi. mmg penat nak tggu turn. semua sekolah ada 10. ada ok and ada tak. ada satu sekolah tu tgh beraksi, mmg tak dpt tarik perhatian aku sampaikan aku hampir tertidur. tapi sbb aku baik taknak tunjuk sgt kejam, aku just menguap kira-kira 5 kali. HAHA

then, bila tiba masanya turn kteorg, aku mmg terasa tempias gemuruh budak budak ni. mmg takut. tapi, Alhamdulillah dapat menarik mata semua yg berada dlm dewan :) lega tgk respon penonton yg angguk angguk tanda best. hee. aku turut rasa happy bg pihak guru guru and students. habes persembahan, tepukan yg diterima. WAHH mmg sgt best. gemuruh! budak budak pun semua lega. termasuk lah guru guru and aku yg menyebok ni. hee

tok tek tok tek tiba lah masa utk mengumumkan pemenang bg semua pertandingan. sekolah ayh aku wakil utk daerah kinta utara. so, masing masing berdoa agar kinta utara akan diumumkan sebagai juara. bila sampai nak umum hadian action song, semua diam. and dgr lah suara pengerusi majlis start umum, pemenang tempat ketiga.... jatuh kepada..... KINTA UTARA!!! budak budak semua mcm, HAAA? aku just diam. taknak bg respond sgt. guru agk sedih juga. target utk memenangi tempat pertama tak tercapai. tapi, kami still rasa bersyukur. ada sekolah yg berharap utk menang tak menang. kami, walaupun tak tempat pertama, masa ada tempat juga utk kami digelar pemenang :')

after that, pulang ke chalet utk bersiap pulang ke ipoh, then ayh nak happy kan semua balik, ayh ajk whole rombongan pergi sempadan thailand. ada kedai bebas cukai. boleh lah menjamu mata and shopping sikit. mmg best tgk semua happy balik. and time tu Puan Hasnita kenalkan kami dgn satu masakan thailand yg dia suka gila, Laksa Gulai Lemak Rebung. first time makan, tapi WAHH aku dah jatuh cinta. mmg sedap. dan dia sgt lah PEDASSS. tak tipu. semua keluar kedai dgn mata merah dan berair. haha. kenangan :')

then, habes semua, pulanglah kami ke Ipoh <3 nway, congrats SK Simpang Pulai, Ipoh!

students tgh bersiap

izah atau nama panggilan MekJah. budak terkecil dan tercomel ;)

with them :)

with aween :)
THE END

No comments: