May 18, 2011

Pengembaraan 4 hari 3 malam - Hari 2 = BUKAN KAU SORANG JE YANG BERCINTA!

sambungan~

hari ini kami bertiga akan bertolak ke Johor Bahru. FUHH jauh perjalanan tu kan. tapi, BIAQ PI! bus kami pukul 9.00am. so, pukul 8.30am mcm tu dah ada kat bus station. ala, seberang rumah je. breakfast dulu. ala, minum air je pun. kan tak boleh makan berat. then, naik bus. okay. dua tingkat. masing masing terasa takut. this was not my first time tapi, biasalah berita kita dah dgr mcm mcm kan pasal bus dua tingkat ni. tapi, bg sedapkan hati, fikir positif, duduk dah berdoa agar perjalanan selamat :)

lucky me sbb dapat single seat. dapat lah aku termenung sorang sorang sambil layan lagu mp3 kan. sekali...... naseb malang menimpa. cess. apalah nasebku ini. ada lah sorang mamat ni. naik bus then his seat was behind me. itu aku tak kesah lah. yang aku kesah nya, DIA OTP DGN AWEK MCM NAK CAKAP DGN SEMUA ORG YG DALAM BUS! okay. mmg berapi lah aku. cakap kuat gila. adoi. abg abg. agak agaklah nak cakap pun. ruang bus ni bukan nya besar sgt sampai vibration yg terhasil kurang sampai buat orang lain tak dgr. aish. cakap pulak nak manja aje. SAYANG, B, ABANG, YANG. naseb aku tak dgr darling baby anja ke apa. kalau tak mau aku bgn suruh dia tukar seat. mengganggu ketenteraman orang lain. sekaligus, aku tekan button volume mp3 aku sekuat yang mungkin. tapi, cuba bayangkan. still tak boleh menghalang aku dgr suara abg manja kat belakang aku tuh. adeii. sembang pulak pasal kahwin lah. culik anak orang lah. free call lah. DIGI. topup kan. HEYYY. geram geram. kau ingat kau sorang je ke dlm bus ni? atau kau ke yg bayar semua ticket penumpang bus ni? CEHH but thanked God, agk lama lps tu, dia stop kejap. tidur. Alhamdulillah. tapi, sampai je Johor, terus call balik. MAK AII. time tu mmg aku berdoa, cepat lah sampai Johor Bahru -.-''

dalam pukul 2 lebih macam tuh, syukur. sampai jugak bus yg dinaiki tu di Johor Bahru. syukur syukur. aku turun bus rasa pening pening. dgn suara abg belakang yg kuat tak ingat dunia, duk dalam bus lama gila and naik bus, ha jadi pening lah aku. then, kami cari teksi utk ke hotel kami. The Zon Regency :) bapak ahh. bila check, 5 star kau. mau tak jakun kteorg. haha SEGAN SEGAN. but ya, sbb aku byk mengembara, tak feel sgt lah. rasa biasa biasa je. but serious this hotel was ssooooooo awesome. their room, facilities, pool pluss hotel ni dia connect dgn Mall bebas cukai. best best! :D

nak jugak tangkap kan :P




after check in, perut kami dah berkeroncong. it's LUNCH time! hee. sbb hotel connected dgn mall, so, kami cari makan dkt mall je lah. and tak tau knp kami rasa agk terkejut when we found mamak's stall inside the mall. wahh. kau. mamak tuh. so, we're decided to have a lunch there. malas nak fikir panjang and serabut kan otak. their food, hmm not bad. kenyang sampai sendawa lah aku. Alhamdulillah ;)

then, we're going back to our room. nak rehat kat segala tulang temulang dan mussle temussle :P abg keluar jumpa dgn agent yg tolong set kan our vacation ni. aku and kak aween duduk dlm bilik tgk TV. haha. rehat dalam bilik je until night. mula mula plan taknak dinner. konon tak lapar lah kan. sekali, perut GRR GRR dah berbunyi protes kelaparan. adoi. so, kami pun turun lah mencari makanan nak mengisi perut.


the chosen one ;)

abg's nasi goreng daging merah 


 mine mee tomyam

kak aween's nasi goreng kampung

Alhamdulillah, kenyang kami semua. makanan dorang pun boleh lah sedap nya. and nak tau tak, yg best nya ketika kami makan kan, ada band nyanyi. maybe dorang tu org indon cari makan kat malaysia. tapi suara and their songs, not bad at all ;)

habes makan, pergi singgah kedai beli ubat. spare utk berjalan esok. kemudian, pulang ke hotel dan tidur ~

bersambung ~



No comments: