March 17, 2011

CONTROL YOUR APPETITE !!!

MENGOMEL UNTUK DIRI SENDIRI : Faten! you have to control your eating habits! argghh. sekarang ni aku tak tau knp cepat lapar. nmpk mkanan je rasa nak capai. urgghh. sampaikan skrg selalu sakit perut. sedih sedih.




 ini ialah serba sedikit contoh makanan yg aku asyik nak grab bila depan mata -.-''
kuah rojak MAK BEE yg dimakan dgn timun dah buah-buahan. kalau aku mkn bukan sikit sikit. mau tambah seberapa byk yang boleh.
dessert KAYA BANANA dari Domino's Pizza yg aku boleh makan keenam-enam keping sekali gus [one box ada 6 keping ye]
CHOCOLATE INDULGENCE dari SECRET RECIPE yg aku boleh makan semua slice dlm gambar tanpa menjemput org lain mkn.
PEPPERONI PIZZA dari Pizza Hut or Domino's Pizza yg sekali lagi aku boleh makan tanpa mengingat org belakang.
tak ke over limit tu ? -.-''

kata-kata tambahan : saya nak control makan bukan sbb nak DIET. nak kurus langsing kering and wuteva! tapi untuk mendapat kesihatan dan tubuh badan yg SIHAT! kalaulah aku tak control makan. dapat obesiti mcm mana? berat tak normal mcm mana?


CONCLUSION : makan bila LAPAR and stop sebelum KENYANG. makan makanan yg SIHAT. try to CONTROL nafsu MAKAN yg melonjak LONJAK ni. okay. baru lahh badan sihat. kan kan? :DD

No comments: