April 5, 2011

RATU AIR MATA


heyloo. seperti most of us tahu yg perempuan ni dikurniakan seketul hati yg sangat halus, sensitif, mudah terguris. kenapa aku ckp most? sebab nya ada org yg tak tau iaitu org yg selalu menyeksa hati seorang perempuan. bukan nak cakap lahh, tapi aku rasa kebenaran, walaupun perempuan tu boy-ish pun, hati dia senang terusik tau tak. maybe dia tak tunjuk, but aku tau hati dia sbb aku pun perempuan ;)

kenapa perempuan selalu dikaitkan dgn air mata? asyik asyik nak nangis. asyik asyik sedih. adoi. maybe tak semua yg mcm tu, but mostly. and i'm the one of it. aku mmg cepat gila mengalir air mata. tapi, sgt sukar utk mengeluarkan air mata secara paksaan or tak ikhlas. err. *hati aku tulus :P*

aku baru je menziarah sedara aku meninggal di tronoh. allahyarham merupakan adik kepada makcik aku. [isteri abg mak aku] paham? haha. aku tak kenal pun jenazah ni. muka pun mcm tak pernah tgk. or maybe aku dah lupa. entah lah. tapi tadi mak ajk jugak aku pergi. aku just setuju sbb nak teman mak kan. and after jenazah selamat dikapankan, before nak disembahyangkan and masuk ke dlm van, sedara mara isteri anak anak and yg menziarah diberi peluang utk melihat jenazah. bg ahli keluarga yang mahram pula diberi peluang memberi kucupan di dahi buat kali yang terakhir. bila aku masuk je rumah tuh, mmg ramai gila lah yg nangis. aku apa lagi, mana boleh nak tahan, aku pun join sekali. and tetiba terasa malu pulak, so aku minta izin kat mak nak keluar. segan pulak aku nak nangis dpn ramai org. bukan dorg kenal aku pun. pelik pulak dorg rasa nanti. jenazah ni muda lagi. baru 45tahun. anak ada 5org. 4laki sorg perempuan. and tadi semua ank beranak jenazah ada. aku tgk isteri dia mmg tak dpt tahan emosi. bila van berlalu nak ke kubur, dia nangis sgt teruk. tapi adik beradik dia semua ada di sisi lah. tolong tenangkan diri dia kan. and aku terdgr dia ckp "abg dah tinggalkan *nama isteri* " dia ckp byk byk kali dalam tangisan dia. aku mmg tak boleh tgk. aku nangis lagi. adoi. merah merah mata aku. SEGAN.

then, balik je rumah tadi, aku tgk cerita ape ntah. aku tak ingat, sekali lg dia buat lakonan menangis, and again, aku join. adoi. SEGAN lg sekali -.-'' aku bukan nya saja saja nak ikt tapi mmg aku tak boleh thn. percaya lah, jgn lah ngs dpn aku or suruh aku tgk cite sedih mengayat hati ni. aku mmg lemah. lagi, aku akn cpt nangis kalau part sedih dlm cerita korea. mmg mengalir deras lah air mata aku. tak dpt nak tahan. tadah pun tak sempat. err.

but, tangisan aku paling teruk ialah apabila aku diberi nasihat power, kena marah, tgk dorg kena marah dgn teruk, terdetik rasa marah, tgk dorg menangis and bergaduh dgn org org tersayang. parents aku ke, siblings ke, and termasuklah hubbybear. mmg aku akn nangis teruk gila. ni tangisan dari hati aku sendiri. mmg paling teruk lahh. kalau gaduh gaduh dgn kwn tuh, jgn harap lah aku nak nangis -.-'' contoh nya seperti dalam entri ni TRUST. ni adalah contoh benda kecil tapi aku nangis beria gila. so, kepada org yg saya sgt sayangi, saya selalu menangis kerana anda tau tak. hee :') *terharu lah* and and
SAYA SAYANG ANDA SGT SGT :D



merekalah org yang plg saya syg <3

so, disini saya nak menggelarkan diri saya RATU AIR MATA. hahaha. award utk diri sendiri. *lantaklah! sekian ;)

*entry ini ditulis utk menghilangkan rasa ngantuk so segala yg ditulis tak dirancang dari awal. semuanya yg terlintas difikiran :) 

4 comments:

fika said...

ten..best sgt!!..aku nanges bce ko nye blog..t ko tlis la lg erk..ble la aku nk brhnti nanges n get use to he's doing..thanx ten..

FatenNabila :) said...

fika! thx tau. tak sgka kau berkunjung kat blog aku jugak :') be strong, dear.

syairahmohdanuar said...

aww..sweet nye kau faten x)

FatenNabila :) said...

ahha. tq sara ;) ikhlas dari hati ni.hee